neděle 18. října 2020

Jak se naladit na podzim 🎃🍁

 


Já patřím k těm, kteří si podzim užívají a celý rok se na něj těším. Miluji sychravé počasí a hlavně tu ponurou a temnu atmosféru. Noci jsou delší a konečně po létě vytáhnu svoje svíčky a vonné vosky a mohu je zase celý půl rok pálit. Co se týká mě, nesnáším léto a ty horké dny, které jsou všechny stejné. Jsou velká vedra, člověk nemůže ani pořádně nic dělat, protože je hned zpocený a zkrátka to nemá žádnou atmosféru pro mě. Dneska Vám napíšu pár tipů, jak se na podzim naladit a jak si zpříjemnit jeho prožití.

Určitě základní věc, svíčky. Já mám doma spousty svíček a když se setmí, zapálím je abych trošku rozbila to šero a navíc krásně voní. Skvělou dekorací jsou i dnes moderní lucerničky, do kterých vložíte svíčku a je to takové víc dekorativní. Ke svíčkám připojím světýlka, která já mám celoročně ale pokud je nemáte, přišel ten správný čas je vytáhnout. Za dlouhých večerů Vám budou skvělým pomocníkem spolu s nějakou knížkou a teplou dekou. Když jsem zmiňovala svíčky, já spíše používám aroma lampu a vosky od Yankee Candle. Stojí kolem 50 Kč a mají nádherné tématické vůně, takže podzim si můžete vychutnat i přímo s nějakou typickou vůní od YC. 
Při podzimu se každému asi vybaví Halloween, u nás tedy dušičky ale hlavně duchařiny, temné síly apod. To všechno také vlastně k podzimu neodmyslitelně patří a to už za dob našich předků. Za starých časů seděli ženy a draly peří. No a u toho si vyprávěly právě strašidelné historky nebo nějaké legendy, které se tradovaly zrovna. Podzim je k tomu jako stvoření. Doslova předci říkali této době - doba temna. Země se ukládá ke spánku, noci jsou delší a to je příležitost pro duše, aby zde na zemi strávili více času, apod. Určitě vám babičky takové věci také vyprávěly. Dneska to spíš vypadá tak, že si čteme něco na internetu ale já mám pro Vás nějaké příběhy přímo z česka a určitě je sem přidám abyste se také trošku báli :).

Připomněla jsem tu dušičky a vzpomínání na mrtvé. Já jsem toho názoru, že bychom měli vzpomínat celý rok ale tento svátek je jakási úcta zemřelým, že jsme věnovali jeden den jenom jim. Takže nezapomeňte vyrazit na hroby svých blízkých a trošku to tam uklidit, zapálit svíčku a trošku zavzpomínat. A buďte v tuto noc opatrní. Říká se, že hranice mezi naším a světem mrtvých, je hodně tenká...

Dalším fajn typem jsou rozhodně svetry. Já mám výhodu, že nemusím utrácet spousty peněz, protože mě mamka vždy nějaké uplete, tak mám svetry, které jen tak nikdo nemá. Ale mám nich už opravdu hodně a není nic lepšího, než se zachumlat do pleteného cardiganu spolu s čajem v ruce. Čaje jsou také nedílnou součástí podzimu. Přes léto piju pivo, no a na podzim a zimu čaje :D. Nejraději mám přímo tu vánoční směs ale koupím si nejčastěji citronový nebo zelený. Moc ty ovocné směsi nemám ráda a dám přednost raději bylinkám.

Co dalšího můžete dělat? I svůj mobil můžete na podzim připravit. Dejte si s tím práci a můžete jej dát dohromady například protřídit fotky, nepotřebné aplikace smazat ale i vyčistit mobil zvenčí. Nakonec si nastavte nějaké podzimní téma a tapety a věřte, mě to pomůže si uvědomit, jaké krásné období podzim je. Vytvořte si playlist písniček nebo třeba na Spotify si najděte ten svůj pravý pro podzimní večery. Spousta holek na Youtube nahrává podzimní videa, která si můžete shlédnout a naladit se s nimi. Běžte se projít do přírody a sledujte barvy kolem sebe, udělejte si krásné tématické fotky, je spousta a spousta možností...

Tohle je pár tipů ode mě, které já sama dělám na podzim a opravdu si toto období užívám. Těším se na Vánoce a zároveň ještě dýchám čerstvý vzduch, který na vesnici mám. Velkým pomocníkem jsou obchody jako Pepco, kde najdete spousty krásných a levných dekorací za pár korun a můžete si to doma udělat krásnější nebo něco sami vyrobit. Určitě mi dejte vědět, jak prožíváte podzim a jaké tipy mohu vyzkoušet já od Vás :). 




1 komentář:

  1. Naprosto skvělý článek. Podzim mám taky ráda a svíčky, teplé svetry a čaje k němu neodmyslitelně patří. Bez toho si nedokážu podzim představit. Já mám sama od Yankee Candle, ale také i z Ikei. ��

    OdpovědětVymazat